Громадянська освіта 10 клас

07.05.2020р. Тема: Підсумковий урок за темою: "Взаємодія громадян і  держави в  досягненні  суспільного добробуту"

Шановні  десятикласники! Сьогодні  ми підсумуємо, що ж нам вдалося дізнатися з теми"Взаємодія громадян і держави в  досягненні суспільного добробуту"

Прошу  перейти за посиланням і заповнити  лист підсумкового оцінювання: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScRKz4HXPfFXSEY8MAjq_pJDeVmMevev3ID4qSoEo1YxUYvyQ/viewform?usp=sf_link
Дякую!


30.04.2020р. Тема: Як  започаткувати власну  справу

Шановні  десятикласники!  Сьогодні  ми з вами спробуємо підготуватися  до того, щоб започаткувати власну  справу.

 Зверніть увагу!   Головні  засади майбутнього бізнесу  закладаються у  бізнес-план. Бізнес-план містить такі  основні  розділи:

1. Резюме бізнес-плану, що підкреслює інвестиційну привабливість.
2. Аналіз ринку.
3. Основна ідея проекту та коротке бачення реалізації.
4. Детальний маркетинговий план.
5. Розроблений виробничий план.
6. Повний фінансовий план на 3–5 років.
7. Адміністративно-організаційний план.
8. Точний розрахунок рентабельності проекту.
9. Перелік ризиків і гарантій.
10. Список необхідної нормативної документації.
11. Додатки.
Давайте разом спробуємо знайти підприємницьку ідею для  вашого майбутнього бізнесу!
Дякую! Під час відеоуроку на наступному  тижні  обговоримо ваші  ідеї!


28.04.2020р. Тема: Як корупція  позбавляє нас можливостей

урок в ZOOM о 12.00 https://us04web.zoom.us/j/71822254393?pwd=iaIdRtOdi6Fili8HWJbSSxk146vXlg

  23.04.2020р. Тема: Що продається  на ринку праці

Шановні  десятикласники! Вже скоро ви стикнетеся  з проблемою вибору професії. Яку професію обрати? Скільки я буду отримувати грошей? Які  професії є престижними на  сьогодні? Під час цього уроку ми з вами познайомимось з поняттями: ринок праці, ставка зарплати, сума зарплати.  Поїхали!
Зверніть увагу!  Ринок праці належить до ресурсних ринків. Це ринки на яких продавця-
ми є домогосподарства, а покупцями ― підприємства. Представники домогосподарств ― віком від 15-ти і до 70-ти років ― працездатні особи, що мають певну освіту і професійну підготовку, пропонують на цьому ринку свої професійні послуги праці. Підприємства, організації, установи усіх форм власності, що мають вільні робочі місця ― вакансії, купують послуги праці, наймаючи на роботу працівників.

Як визначається рівень оплати праці

Виокремлюють дві основні форми оплати праці: погодинну і відрядну.
Погодинна: Сума зарплати (CЗП) обчислюється залежно від кваліфікації і фактично
відпрацьованого часу.
Відрядна: Сума зарплати (СЗП) залежить від обсягів виготовленої продукції.
На руки працівник отримає зарплату за вирахуванням всіх податків та обов’язкових платежів, така кінцева сума оплати називається отриманою або чистою зарплатою.

Застосуйте набуті знання і досвід


Дякую! До зустрічі!


21.04.2020р.  Тема: У чому  полягає суть підприємництва

онлайн - урок в ZOOM об 11.00 Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71822254393?pwd=iaIdRtOdi6Fili8HWJbSSxk146vXlg

Идентификатор конференции: 718 2225 4393
Пароль: 027833


16.04.2020р.  Тема: Домогосподарство на ринку  грошей

онлайн - урок в ZOOM Світлана Боровкова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Конференция Zoom Світлана Боровкова
Время: 16 апр 2020 11:30 AM Киев

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73648401678?pwd=Nmd6eW9Gc1k3OTNiYzBLc0J2Mk5lUT09

Идентификатор конференции: 736 4840 1678
Пароль: 022612


14.04.2020р.  Тема: Домашнє господарство як власник і  споживач

Добрий день, любі  десятикласники!
Сьогодні ми з вами будемо досліджувати способи отримання  доходів  членів  родини.
   Із моделі кругообігу ресурсів, товарів і грошей легко визначити того суб’єкта, заради якого відбувається вся господарська діяльність. Це сім’я, родина. Саме в сім’ї відображається стан економіки будь-якої країни і досягнення її головної мети ― задоволення потреб.
Величезне значення у формуванні добробуту родини має право власності на ресурси. Чим більше ресурсів є у власності сім’ї, тим більш заможними є члени цієї родини. Право власності з юридичного погляду має три аспекти: володіння, користування, розпорядження.
Все, чим володіє родина, є її багатством.
Якою ж є структура доходів домогосподарств?

Як українські домогосподарства витрачають свої доходи

Продукти харчування  та безалкогольні напої - 54%
Алкоголь і тютюн - 1,2%
Одяг і взуття - 1,9%
Комунальні  платежі - 17,2%
Побутова техніка - 1,8%
Медицина - 4,4%
Транспорт - 3,9%
Зв'язок - 2,5%
Відпочинок - 1,5%
Освіта - 1,1%
Ресторани і готелі - 2,3%
Інші витрати - 2,7% 

Структура споживання родин може свідчити і про рівень заможності. Німецький економіст Ернст Енгель відстежував статистичну залежність між рівнем споживання продуктів харчування і рівнем доходів домогосподарств, яка отримала в економічній науці назву Закон Енгеля.

Закон Енгеля: чим бідніша сім’я, тим більшу частку всіх витрат вона має виділити для придбання продуктів харчування. У міру зростання доходів сім’ї питома вага витрат на харчування скорочується, частка витрат на житло, світло, одяг, паливо майже не змінюється, а питома вага всіх інших витрат збільшується.

Як планувати і  підсумовувати сімейний  бюджет?


Основна мета ведення обліку доходів і витрат в тому, щоб не перевантажувати сімейну економіку зайвими боргами і створювати запаси грошових коштів на майбутнє. Економити можна лише тоді, коли добре розумієш, куди зникають гроші!

Спробуємо? 

Уявіть, що ваша родина заощадила 50 тисяч гривень. 

На сімейній раді члени родини (тато, мама, син-підліток,
донька-випускниця, бабуся) пропонують кілька варіантів використання цих грошей:
- зимовий родинний відпочинок в Карпатах;
- відкриття вкладу в банку і отримання відсотків;
- придбання нового ефективного котла для опалювання оселі;
- оплата додаткових занять для підготовки доньки до ЗНО;
- придбання мопеда, про який мріє син;
- оплата лікування очей для бабусі в приватній клініці.
Застосуємо здобуті  знання: https://forms.gle/gYU3LgRkCTKex2F2A




09.04.2020р.  Тема: Навіщо ми сплачуємо податки

Добрий день, любі  десятикласники!
На попередньому  уроці  ми з вами перетворилися в  справжніх фермерів,  узнали як  формується  ринкова ціна,  що впливає на цей процес.  Сьогодні  разом спробуємо дізнатися навіщо ми сплачуємо податки. Запишіть у зошит тему  уроку.

Як ви вже зрозуміли з попередніх тем, ринкова економіка досить успішно вирішує питання створення різноманітних товарів і послуг для задоволення потреб населення і при тому сприяє ефективному використанню ресурсів. Водночас певні проблеми ринок неспроможний розв’язати. Саме для подолання цих недоліків ринкової економіки суспільство потребує участі держави.

Функції держави в ринковій економіці

Законотворча (розробка економічних законів)

Створення суспільних благ (фінансування оборони країни, правоохоронних органів, науки, культури, медицини, освіти тощо)
Захист конкуренції (підтримка добросовісної конкуренції, запобігання злиттю та поглинанню компаній, що призводять до утворення монополій, контроль за діяльністю природних монополій)
Захист навколишнього середовища (встановлення нормативів гранично-допустимих забруднень та шкоди і контроль за їхнім дотриманням)
Перерозподіл доходів (організація підтримки незахищених верств населення через різноманітні соціальні програми: систему допомог, субсидій, соціальних виплат (державні трансферти); вирівнювання доходів за допомогою оподаткування, індексації тощо; організація державного соціального страхування)
Регулювання економіки (проведення стимулюючих заходів у періоди економічних криз та стримуючих заходів під час високої інфляції)

Державне залучення і використання фінансових коштів для розв’язування завдань  загальнонаціонального значення і фінансування органів державного управління знаходить відображення в державному бюджеті (план доходів і  видатків держави на рік). Левова частка доходів державного бюджету України (близько 70 %) формується за рахунок податків.

Тож які  податки платять громадяни, громадянки України?

- податок на доходи  - 18%;

- військовий збір - 1,5%;
- податок на додану вартість - (16,67% від ціни товару);
- акцизи;
- мита;
- податок  на нерухоме майно тощо.
ДОСЛІДИМО:  Уявіть, що ви вже працюєте і  отримуєте зарплату в 10 000 гривень і дайте відповіді на запитання:

Зустрінемось! 


07.04.2020р.  Тема: Як ринковий  попит та ринкова  пропозиція визначають ціни товарів

Добрий день, любі  десятикласники!
Сьогодні ми з вами спробуємо розібратися як визначаються  ринкові ціни на товари, дослідити ринкові  механізми - попит, пропозицію, конкуренцію. Готові?  Тоді  розпочнемо! Запишіть у  зошиті  тему уроку. 
Чи  замислювались ви коли-небудь над наступним:
-         Хто  визначає ціни товарів, що продаються в супермаркеті?
-   Чому ціни на однакові товари в різних торгівельних закладах можуть бути різними?
З погляду економічної науки, ринок ― це взаємовідносини продавців і покупців певного товару.
Продавці здійснюють пропозицію товару. Пропозиція (англ. supply) —
готовність продавців продати різну кількість певного товару за різними цінами.
Покупці формують попит на товар. Попит (англ. demand) — готовність покупців купувати різну кількість певного товару за різними цінами упродовж певного періоду.
Запрошую  взяти участь у діловій грі «Ярмарок  картоплі»
    На деякий час ми з вами перетворимось  у  фермерів, які  вирощують картоплю!  

Зібравши великий врожай картоплі, фермери і фермерки  вирішили провести ярмарок, щоб розпродати частку своєї продукції. 

Захід був добре розрекламований, тому в суботу на обраному для цієї мети майданчику зібралися 300 фермерів і більше тисячі покупців картоплі.

Уявімо, що середня собівартість виробництва одного центнера картоплі (100 кг) цього року  становить 200 грн. - 2 грн/кг.
Зазвичай ви маєте декілька можливостей реалізації продукції:
— продати на місці збору врожаю крупним заготівельним компаніям за
ціною 2,5 грн/кг одразу великий обсяг продукції;
— продавати значними партіями мережам супермаркетів за середньою
закупівельною ціною 4 грн/кг.
— продавати на фермерських ринках, де середня ціна 6 грн/ кг, але об-
сяги продажу на них незначні, торгівля ведеться упродовж осені та зими
і продукцію весь час потрібно зберігати у відповідних умовах, щоб не
псувалася.
Подумайте і  запишіть у зошиті відповідь на питання:
1. За якими цінами ви не будете  продавати картоплю на ярмарку?
2. Яка ціна для  вас буде найпривабливішою?  (ціни вказані  нижче) 
Ціна за 1 кг, грн 1,00 2,00 3,00 4,00 5,00 6,00 7,00 8,00 9,00 10,00
Покупцями картоплі на ярмарку є такі категорії:
1. Корпоративні покупці ― представники супермаркетів, крамниць, ресторанів, їдалень, що готові купувати картоплю крупними партіями і готові платити в межах 3–4 гривень за кілограм;
2. Населення, що намагається купити картоплю на зиму за нижчою ціною. Поза цим заходом вони мають й інші можливості щодо придбання картоплі (гуртовий і споживчий ринки (ціна за кілограм ― 6 грн); супермаркети, крамнички, кіоски (ціна 7–8 грн) та ін.) На ярмарок населення йде для того, щоб знайти можливість купити значну кількість товару (заготівля на зиму) за нижчу, аніж в торгівельній мережі ціну.
Подумайте і  запишіть у зошиті відповідь на питання:
1. За якими цінами, на  вашу думку, покупці не будуть купувати  картоплю на ярмарку?
2. Яка ціна для  них буде найпривабливішою?  (ціни вказані  нижче) 
Ціна за 1 кг, грн 1,00 2,00 3,00 4,00 5,00 6,00 7,00 8,00 9,00 10,00
  Припустимо, що ваше бажання, як  продавців,  і  покупців щодо ціни і обсягу продажу в перший день ярмарку виглядає так, як  наведено в таблиці:
Запам'ятай! Ринки ніколи не перебувають у спокої. Зміна попиту і пропозиції на всіх
ринках ― цілком незалежна від дій підприємців і покупців реальність, що відбувається постійно. Пояснюється це тим, що і на попит, і на пропозицію впливають різноманітні чинники, що можуть їх збільшувати або зменшувати на конкретних ринках у певний період. Відповідно до змін попиту і пропозиції змінюється і ринкова ціна.
Дякую,  що спробували уявити себе справжніми фермерами і продавцями!
Перенесіть свої відповіді для  перевірки до гугл-форми за  посиланням:
https://forms.gle/JxKfYU67aDj1u8rt8
Зустрінемось! 





31.03.2020р.  Тема: Як працює ринкова економіка

Добрий день, любі  десятикласники!
Сьогодні ми з вами будемо говорити про ринкову  економіку. На початку хочу поставити вам проблемне  питання: "Які наслідки для економіки нашої країни несе епідемія коронавірусу? Чому?"


Ринкова економікаце спосіб організації економічного життя (економічна система),
коли узгодження інтересів учасників економічних відносин і отримання відповідей на питання «Що виробляти?», «Як виробляти?», «Для кого виробляти?» відбувається на вільних ринках.


Пропоную вашій увазі 6 історій  про економіку: https://www.youtube.com/watch?v=ixvyy7uQLV0


ПРИНЦИПИ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ:

-економічна свобода;

-конкуренція; 

-автоматизм регулювання. 
Відповідно до принципів ринкової економіки основними власниками всіх ресурсів є населення, яке в економіці представлено домогосподарствами. Підприємства мають залучити ресурси для виробництва товарів і послуг. Зустріч домогосподарств і підприємств відбувається на ринках виробничих ресурсів, де домогосподарства виступають продавцями, а підприємства покупцями. 
Кругообіг ресурсів, товарів  та грошей у  ринковій  економіці:

Тема 6.3 Як працює ринкова економіка


ЗАПАМ'ЯТАЙ: 


Роль домогосподарств:

1) постачання ресурсів; 2) споживання і задоволення потреб; 3) формування заощаджень.

Роль підприємств:
1) виробництво товарів і послуг; 2) створення робочих місць; 3) запровадження інновацій.

ЗАПАМ'ЯТАЙ: В наслідок руху грошових коштів формуються:

— прибутки або збитки підприємств;

— заощадження або борги домогосподарств.

Дайте відповіді на проблемні питання:

https://forms.gle/EmMqivVMteBp2dfD6  
ДО ЗУСТРІЧІ!

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

19.03.2020 р. Тема: Як забезпечити сталий розвиток

Добрий день, любі  десятикласники! 
         На попередньому  уроці  ми з вами познайомилися з потребами людини, господарською діяльністю, благами тощо.
Сьогодні  разом спробуємо дати відповідь на  питання, яке дуже турбує людство: "Як задовільнити зростаючі  потреби за умови обмеженості  ресурсів?"
Відкрийте зошити і запишіть тему уроку: Як забезпечити сталий  розвиток.
Оберіть з тексту, який  наведений  нижче та  запишіть у зошит проблеми, які  породжують обмеженість ресурсів.
Виробництво благ ― основа добробуту. Прості міркування свідчать, що чим більше виробляється різноманітних благ, тим краще задовольняються потреби. Однак, більші обсяги виробництва вимагають застосовувати більший обсяг ресурсів. Такий спосіб виробництва називається екстенсивним.
Обмеженість ресурсів і постійне зростання потреб ставлять перед людьми завдання так організовувати господарську діяльність, щоб створювати більше товарів і послуг без істотного збільшення залучених ресурсів.
Розгляньте картинку
Запишіть у зошит   Ресурси, які  мають відносну  обмеженість:  
                                      Ресурси, які  мають абсолютну   обмеженість:   


ЧОМУ Ж  ЛЮДСТВУ ПОТРІБНО РАЦІОНАЛЬНО ВИКОРИСТОВУВАТИ РЕСУРСИ?

Абсолютна й відносна обмеженість ресурсів, таким чином, спричиняє певні наслідки для економіки і для всіх учасників виробництва:
1) наявні ресурси визначають сьогоденну межу обсягів виробництва;
2) наявні ресурси мають використовуватися в повному обсязі і в най-
продуктивніший спосіб;
3) замість тих ресурсів, запаси яких вичерпуються, потрібно залучати
принципово нові інноваційні ресурси;
4) суспільству доводиться обирати, на що саме спрямувати наявні й об-
межені ресурси, оскільки при повному використанні ресурсів, збільшення
обсягів виробництва одного з товарів можливе лише за умови зменшення
обсягів випуску іншого товару;
5) виникає потреба економії і раціонального використання ресурсів.


Прагнення суспільства виробляти більше благ для задоволення потреб в сучасних умовах пов’язане не тільки з втратою певних природних ресурсів, що не можуть бути відтворені, але має й інші негативні наслідки:


— забруднення ґрунтів, водоймищ, океанів, атмосфери промисловими

викидами;

— зростання обсягів сміття, під захоронення яких доводиться виділяти

все більші площі землі;

— руйнування природних ландшафтів при видобуванні корисних копа-

лин або вирубання лісів;

— зміна клімату в масштабах усієї планети.

 Ще наприкінці минулого сторіччя фахівці проголосили ідею «Сталого розвитку» та офіційно прийняли на Міжнародній конференції з навколишнього середовища і розвитку у Ріо-де-Жанейро (Саміт Землі) 1992 року. Ця конференція розглядала довкілля і соціально-економічний розвиток як взаємопов’язані і взаємозалежні сфери. 

Сталий розвиток пов’язується з гармонійним досягненням таких цілей:

— високої якості навколишнього середовища і здорової економіки для всіх народів світу;
— задоволенні потреб людей і збереженні сталого розвитку протягом тривалого періоду. (запишіть ці цілі  собі у  зошит)

ЗАВДАННЯ:    Розробіть цифровий плакат або іконографічне повідомлення  на тему: "Як ми можемо зменшити шкоду довкіллю" та розмістіть його в своїй групі у ФБ. Чекаю на ваші ідеї!  До нової зустрічі!

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

 17.03.2020 р. ТЕМА: Для чого потрібна економіка
1. Добрий день, шановні друзі! 
      Сьогодні  ми починаємо дистанційне навчання  з Громадянської освіти.
      Відкрийте зошити і  запишіть дату - 17 березня. Дистанційне навчання.
Напишіть в  зошиті слово: ДОБРОБУТ та поруч  - 4 слова-асоціації з цим словом.Виберіть те поняття, яке, на вашу думку, найкраще характеризує власний добробут.
      Сьогодні будемо говорити про економіку.
Почнемо  з   відео:   https://www.youtube.com/watch?list=PL3baVAJdFKVbip05OB9hSAFPLMKe83MNu&time_continue=3&v=jMMYvUeJkkM&feature=emb_logo
Економіка починається з потреб
Щодня ви спостерігаєте, як господарюють ваші батьки, знайомі, й, напевно, допомагаєте їм. Праця заради отримання певних благ, продуктів, поліпшення умов власного побуту є щоденною економічною діяльністю кожної людини. Без такої діяльності особа не може забезпечувати власні потреби і мати гідне життя.
Саме потреби є основним джерелом і спонукальним мотивом різних форм активності людей.
Класифікують потреби за різними критеріями: за засобами задоволення ― на матеріальні і духовні; за способами задоволення ― індивідуальні й колективні. Існує також класифікація потреб людини, що отримала назву «Піраміда Маслоу».
РОЗГЛЯНЬТЕ «Піраміду Маслоу»

На перших етапах свого розвитку людина переважно задовольняла свої потреби природними речами: рослини задля їжі, печери ― задля житла.Такі блага називаються вільними або неекономічними благами.
Згодом люди зрозуміли, що виробництво певних благ сприяє кращому добробуту і стабільності. Блага, які вироблялися (будівлі, збіжжя, знаряддя праці) завжди потребували ресурсів ― витрат часу, знань, певних матеріалів і сировини, тому вони були обмеженими. Саме тому всі вироблені людьми блага називаються економічними.
Для повноцінного існування окремих людських спільнот необхідні також блага, які забезпечують спільні потреби: безпека кордонів, система законодавства і громадський порядок, міський благоустрій тощо. Такі блага називаються суспільними.
Процеси, що забезпечують задоволення потреб
Потреби → Господарська діяльність  → Блага → Мета

Як в реальній економіці відбувається розподіл створених благ між всіма  членами суспільства?
Економіка сьогодні передбачає для людей декілька можливостей щодо участі у виробництві:
1) безпосередню участь у виробничій діяльності як організатора бізнесу ― підприємця або найманого працівника;
2) вкладення у виробництво власних ресурсів без особистої участі у процесі виготовлення продукції чи послуг на підприємстві, наприклад, акціонерний капітал, надання в оренду нерухомості тощо.
Родина в сучасних економічних процесах
І вдома, і на роботі члени родини беруть участь в економічних процесах.
ЗАПОВНІТЬ у зошиті ТАБЛИЦЮ: (підручник с.160 завдання 1)
Хто основні учасники (суб’єкти) економічних відносин?
Якщо розглядати економіку з погляду основних узагальнених дійових
осіб, то можна виокремити три групи:
- домашні господарства, що є основними власниками виробничих ресурсів і водночас ― основними споживачами економічних благ;
- підприємства (організації, установи), що виробляють блага;
- держава (уряд), яка також бере участь у багатьох економічних процесах.

Задоволення потреб кожної людини і суспільства загалом ― є головною метою економіки як сфери життя. Але оскільки реальна економіка може мати різні масштаби ― світова, національна, економіка домогосподарства чи підприємства, то для кожної в певні моменти її
учасники визначають найактуальніші цілі. Наприклад, серед багатьох цілей національної економіки демократичної країни фахівці визначають п’ять головних цілей:
- економічна свобода;
- економічна безпека;
- економічне зростання;
- економічна стабільність;
- економічна ефективність.

Застосуйте набуті знання і досвід!
Відвідайте сайт Державної служби статистики України.
Ознайомтеся із таблицями міжнародних порівнянь показників функціонування економіки України та інших країн світу. Подумайте, як ці показники характеризують добробут українців і громадян інших країн.
Шлях доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ → Статистична інформація – Багатогалузева статистична інформація – Комплексна статистика – Публікації – Статистичний збірник України 2017 – Розділ 28 – Таблиця 28.11.

ДЯКУЮ, що були сьогодні разом!  До зустрічі наступного уроку!!! 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.